KOORDINÁTOR PRE VOĽNÝ ČAS
Mgr. Martina Dubeková

Definícia problematiky

Voľný čas môžeme chápať ako aktivity vedúce k oddychu, zábave alebo rozvoju osobnosti. Vo vzťahu k autizmu má voľný čas svoj špecifický význam a podobu. Zvláštny spôsob hry a trávenia „voľného času“, u detí s autizmom tak častý, vyplýva z deficitov v oblasti predstavivosti a fantázie, v oblasti sociálnych interakcií a komunikácie, v správaní postavenom na stereotypoch a rovnako tiež zo silnej potreby priestorovej, časovej i obsahovej štruktúry, vizualizácie a organizácie.


Hlavný cieľ

Prostredníctvom aktivít arteterapie, ergoterapie, prostredníctvom športových a spoločenských aktivít a zároveň s rešpektovaním individualít detí a špecifík jednotlivých výchovných skupín, ponúknuť rôzne možnosti trávenia voľného času, viesť deti k osvojovaniu si hrových aktivít a ovplyvňovať tým vývoj:
  • komunikácie,
  • sociálnych kompetencií,
  • samostatnosti,
  • predstavivosti,
  • motorických zručností
  • .
Vo výchovno-vzdelávacom procese sa snažíme aktívne vplývať na tieto oblasti a dať deťom možnosť osvojiť si schopnosť efektívne tráviť voľný čas v budúcnosti.


Plán aktivít koordinátora pre voľný čas na školský rok 2017/2018:

Pedagógovia podľa individuálneho posúdenia schopností a možností detí vo výchovných skupinách zvolia vhodnú techniku, náročnosť, formu realizácie jednotlivých aktivít podľa daných mesačných tém.

SEPTEMBER - Súťaž v jazde na bicykli a kolobežke
OKTÓBER - Dni jesene
NOVEMBER - Svietniky
DECEMBER - Vianočný bazár
JANUÁR - Kŕmidlá pre vtáky
FEBRUÁR - Malí kuchári
MAREC - Portrét
APRÍL - Vešiaky
MÁJ - Zvonkohra
JÚN - Minifutbal