Definícia problematiky
Voľný čas môžeme chápať ako aktivity vedúce k oddychu, zábave alebo rozvoju osobnosti. Vo vzťahu k autizmu má voľný čas svoj špecifický význam a podobu. Zvláštny spôsob hry a trávenia „voľného času“, u detí s autizmom tak častý, vyplýva z deficitov v oblasti predstavivosti a fantázie, v oblasti sociálnych interakcií a komunikácie, v správaní postavenom na stereotypoch a rovnako tiež zo silnej potreby priestorovej, časovej i obsahovej štruktúry, vizualizácie a organizácie.
|
 |
 |
Hlavný cieľ
Prostredníctvom aktivít arteterapie, ergoterapie, prostredníctvom športových a spoločenských aktivít a zároveň s rešpektovaním individualít detí a špecifík jednotlivých výchovných skupín, ponúknuť rôzne možnosti trávenia voľného času, viesť deti k osvojovaniu si hrových aktivít a ovplyvňovať tým vývoj:
- komunikácie,
- sociálnych kompetencií,
- samostatnosti,
- predstavivosti,
- motorických zručností
.
Vo výchovno-vzdelávacom procese sa snažíme aktívne vplývať na tieto oblasti a dať deťom možnosť osvojiť si schopnosť efektívne tráviť voľný čas v budúcnosti.
|
Plán aktivít koordinátora pre voľný čas na školský rok 2017/2018:
Pedagógovia podľa individuálneho posúdenia schopností a možností detí vo výchovných skupinách zvolia vhodnú techniku, náročnosť, formu realizácie jednotlivých aktivít podľa daných mesačných tém.
SEPTEMBER - | Súťaž v jazde na bicykli a kolobežke |
OKTÓBER - | Dni jesene |
NOVEMBER - | Svietniky |
DECEMBER - | Vianočný bazár |
JANUÁR - | Kŕmidlá pre vtáky |
FEBRUÁR - | Malí kuchári |
MAREC - | Portrét |
APRÍL - | Vešiaky |
MÁJ - | Zvonkohra |
JÚN - | Minifutbal |
|